sohbetlerözlü sözleryazarlarmakalelervideolar
DOLAR
8,8689
EURO
10,4740
ALTIN
499,21
BIST
1.385
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Az Bulutlu
24°C
Ankara
24°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
26°C
Salı Parçalı Bulutlu
24°C
Çarşamba Çok Bulutlu
23°C
Perşembe Çok Bulutlu
22°C

GÖZ ZİNASI

GÖZ ZİNASI
19.08.2019
0
A+
A-

  BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

Hamd yerleri, gökleri ve ikisinin arasındakileri emsalsiz bir şekilde yaratan, bizleri hidayet olarak kitabı vahy eden, kainatın efendisi, tek ve yegane İlah,Rab, ibadet ve itaat edilmeye layık olan Allah Azze ve Celle’ ye mahsustur.Salet ve selam peygamberlerin sonuncusu, yaşayan Kur’an , kendisine tabi olunmadıkça cennetin imkansız olduğu müminlere karşı şefkatli, kafirlere karşı ise şiddetli olan Hz.Muhammed Mustafa (sav)’ ya, aline , ashabına, bugüne kadar yaşamış, bugün yaşayan ve bugünden kıyamete kadar yaşayacak olan tüm müslümanların üzerine olsun.

 

Her ne kadar göz zinasından kaçınmaya çalışsakta dışarıda ve internet ortamında çok büyük bir tehlike ile karşı karşıyayız. Geçmiş kavimlerin helak sebeplerine baktığımız zaman kendilerine gönderilen Peygamberleri yalanlamaları ve kötü ahlak ile ahlaklanmalarıdır. Bu kötü ahlaklardan biride Allah Azze ve Celle’nin İsra Suresinde bildirdiği üzere zinaya yaklaşmaktır. Allah (c.c.) şöyle buyurmuştur:

“Zinaya yaklaşmayın o cidden hayasızlıktır, kötü bir yoldur.” (İsra, 32)

Allah Azze ve Celle ayetinde mükellef kullarına zinaya yaklaşmamalarını, zinanın kötü bir iş olduğunu ve zinaya götürecek olan şeylerden de kaçınmaları gerektiğini bildirmiştir.

“Zinaya da yaklaşmayınız, çünkü o bir hayasızlıktır ve kötü bir yoldur.” Yani zinadan en ufak bir payınız olmasın, asla onu işlemeyiniz. Zinaya götüren sebeplere de, bu fiili çağrıştıran hususlara da yaklaşmayınız. Çünkü ona götüren sebepler sonunda zinaya götürür. Elbette ki zina çok çirkin ve hayasızca bir iştir, büyük bir günahtır, çok kötü bir yoldur. Çünkü zina ile aileler parçalanır, nesepler karışır. Haramlar çiğnenir, başkalarının haklarına saldırılır. Ailelerin parçalanması ile anarşi yayılır ve toplumun esasları tahrip edilir, bunalımlara kapı açılır. Öldürücü hastalıklar yaygınlık gösterir, fakirliğe, zillete ve alçaklığa düşürür. el-Kaffal der ki: Bir insana: “Bu işe yaklaşma,” denilecek olursa bu o kimseye “Bunu yapma” demekten daha pekiştirilmiş bir emirdir. Diğer taraftan Yüce Allah bu yasağı “Çünkü o bir hayasızlıktır ve kötü bir yoldur.” buyruğu ile gerekçelendirmektedir.

İbni Ebi’d-Dünya, el-Heysem b. Malik et-Taî’den Rasulullah (s.a.)’a kadar merfû bir isnad ile Hz. Peygamberin şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir: Allah nezdinde şirkten sonra bir erkeğin kendisi için helâl olmayan bir rahime nutfesini bırakmasından daha büyük hiçbir günah yoktur.”(Tefsirül Münir)

Zinaya götüren unsurlardan biri de göz zinasıdır. Fitnelerin çoğaldığı bu zamanda ise her mükellefin göz zinasını ve korunma yollarını iyi bilip onu terk etmesi gerekir ki Allah’a ve Resûlüne itaat etmiş olsun. Peki göz zinası nedir?

Ebu Hureyre(r.a.)’den rivayetle Resûlullah(s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

“Her ademoğlu için zinadan bir pay vardır. Gözler zina eder onların zinası bakmaktır. Kulakların zinası dinlemektir. Dilin zinası konuşmaktır. Eller zina eder, onların zinası tutmaktır. Ayaklar da zina eder, onların zinası yürümektir. Ağız zina eder, onun zinası öpmektir. Kalp arzular ve temenni eder, ferc ise bunu ya doğrular ya da yalanlar.”(Buhari,Müslim)

Hadise göre gözün zinası ilk olarak zikredilmiştir. Çünkü o, el,ayak,kalp ve uzvun zinasına vesiledir. Bundan da anlaşılmaktadır ki bakış zinanın öncüsüdür. Bunun için bakış, insanların başına gelen şerlerin temel kaynaklarındandır. Zira bakış, bir şeyin akla gelmesine sebep olur. Akla geliş düşünceyi, düşünce arzu ve istekleri, arzu ve istekler ise iradeyi doğurur. Bu ise azmetmeye dönüşür ve sonunda fiil gerçekleşir. Bir engel çıkıpta engellemediği sürece bu sonuç kaçınılmazdır. Bilinmelidir ki göz kalbe haberleri ileten, resimleri ona gösteren bir habercidir. Allah’ın kullarına ihsan ettiği nimetlerden biri de göz nimetidir. İnsan diğer nimetlerde olduğu gibi göz nimetinden de sorumludur. Diğer âzâlar gibi göz de bize verilmiş bir emanettir ve bu emanetten sorguya çekileceğimiz kitabımızda şöyle buyrularak bize bildirilmiştir “Kulak, göz ve kalp hepsi ondan sorumludur.”(Mülk, 23). Gözün Allah’a itaat etmesi şarttır. İzin verilen şeylerin dışında kalan haram şeylere bakmamasına ve ya başka tarafa çevirmesine dair nasslar da bir çok emir bulunmaktadır.

“Resûlüm; Mümin erkeklere, gözlerini harama dikmemelerini, ırzlarını da korumalarını söyle. Çünkü bu kendileri için daha temiz bir davranıştır. Şüphesiz Allah, onların yapmakta olduklarından haberdardır.”(Nur, 30)

“Mümin kadınlara söyle; gözlerini harama bakmaktan korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler…”(Nur, 31)

Allah, ırzın korunması emrinden önce bakışları haramdan muhafazayı emretmiştir. Zira bakışları muhafaza etmek ırzı korumaya vesiledir. Aksi ise zinaya sebeptir. “Vesile ise vesile olduğu şeyin hükmünü alır” kaidesince harama bakmaktan korunmak erkek ve kadın her mükellefe farzdır. Kim Allah için birşeyi terk ederse Allah onun yerini daha hayırlısıyla doldurur. Kim gözünü korursa onun basiretini nurlandırır. Nitekim Rasûlullah(s.a.v) şöyle buyurmuştur “Bakış, şeytanın zehirli oklarından bir oktur. Kim gözünü Allah için korursa, Allah da kendisiyle buluşuncaya kadar ona kalbinde bir mutluluk duygusu bahşeder.”

Yine Tefsirül Münir de şöyle geçmektedir “Yüce Allah zinayı üç sıfat ile nitelemektedir: Onun hayasızlık olması, bir başka ayette gazabı gerektirici bir iş olması ve kötü bir yol olması. Hayasızlık olmasının sebebi dünyanın yıkılmasını gerektiren neseplerin bozul­ması gibi kötü bir sonucu bünyesinde taşıması, namus ve iffetlere saldırıp bun­lar dolayısıyla öldürme tehlikesini barındırması ve aynı zamanda bunun da dünyanın harap olmasını gerektirmesi. Gazaba sebep olmasına gelince: Çünkü zina eden kadın gazaba uğrayan, tiksinilen bir varlık olur. Çözülmüş toplum­larda bile bu böyledir. Bu ise aile sahibi olmamak, evlenmemek sonucunu doğurur ve insanın önemli hiçbir işinde kadına güvenmemesi sonucu verir. Kötü bir yol olmasına gelince, insan ile hayvanlar arasında belli dişilerin belli erkeklere has olmaması bakımından bir fark kalmaz. Aynı şekilde bu işin zil­leti, ayıbı ve çirkinliği de genellikle toplumda kadın üzerinde kalır.”

Gözlerin yuvalarından fırlayacağı o çetin günde Rabbimizin huzurunda rezil olmaktan, taşları eriten ateşe düşmekten Allah bütün Müslümanları korusun.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.